Penghuni Pangsapuri Setapak
Indah Jaya dibela
Utusan Malaysia 20/3/2006
KUALA LUMPUR 19 Mac - Setelah lebih lima tahun berhadapan dengan pelbagai
masalah yang berpunca daripada pihak pengurusan, akhirnya nasib lebih 2,000
keluarga di tiga blok Pangsapuri Setapak Indah Jaya di sini mendapat
pembelaan.
Menurut penduduk, sikap tidak bertanggungjawab pihak pengurusan telah
menyebabkan mereka berhadapan pelbagai masalah seperti tunggakan bil air dan
elektrik yang kini mencecah RM160,000.
Tambah mereka, pihak pengurusan juga gagal membaiki enam lif yang rosak
menyebabkan penduduk terpaksa berkongsi duit membaiki tiga daripada lif
tersebut yang menelan kos RM210,000.
Ahli Parlimen Wangsa Maju, Yew Teong Look berkata, pihaknya akan berbincang
dengan Tenaga Nasional Berhad (TNB) dan Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn.
Bhd. (Syabas) bagi menyelesaikan masalah itu.
"Saya akan berbincang dengan pihak berkenaan dan kalau boleh mereka berikan
sedikit masa kepada penduduk untuk jelaskan bayaran tertunggak itu. "Saya
juga baru mendapat kelulusan daripada Kementerian Perumahan dan Kerajaan
Tempatan untuk membaiki kemudahan di pangsapuri ini," katanya kepada
pemberita disini, baru-baru ini.
Beliau berkata demikian selepas mengadakan perbincangan bersama wakil dari
Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan, Loke Teik Cheung, wakil
syarikat pengendali, Dr. V. Shanmuganathan dan Setiausaha Persatuan Pemilik
Pangsapuri Setapak lndah Jaya, Agnes Lee.
Menurut Teong Look, melalui perbincangan itu, pihak pengurusan telah
bersetuju menyerahkan segala urusan di pangsapuri tersebut kepada pemilik.
"Menerusi lantikan pihak pengurusan di kalangan penduduk, mereka akan
mendapat kerjasama, perbincangan dan persetujuan yang baik.
"Saya juga kagum dengan usaha penduduk yang sanggup mengutip RM500 seorang
untuk membaiki lif yang rosak " katanya. |