TNB perjelas aduan pengguna
29/09/2005
Berita Harian
KAMI merujuk kepada aduan `Tamjas’ dari Pontian, Johor bertajuk ‘Rumah siap,
air tiada’ yang disiarkan pada 14 September lalu berhubung rumah yang beliau
beli dan sudah mendapat Sijil Layak Menduduki (CF) tetapi tidak disediakan
kemudahan elektrik dan air.
Tenaga Nasional Berhad (TNB) Johor mengucapkan terima kasih di atas aduan
terbabit. Untuk makluman pengadu, di daerah Pontian ada beberapa projek
perumahan yang dalam pelaksanaan dan menunggu bekalan elektrik, antaranya
ialah Taman Jasa dan Taman Kencana.
Bagi Projek Perumahan Taman Jasa, TNB bersedia untuk menyalurkan bekalan
elektrik ke taman perumahan berkenaan sejak Jun lalu di mana pencawang
elektrik sudah dimulakan tugas pada 1 Jun.
Begitu juga dengan Projek Perumahan Taman Kencana, pencawang elektrik di
taman perumahan berkenaan beroperasi pada 18 Julai.
Pembeli diharap dapat berurusan dengan pihak pemaju bagi mendapatkan surat
pembayaran deposit bekalan elektrik di mana pembayaran deposit boleh dibuat
di TNB Pontian. Kami akan memasang jangka selepas menerima pembayaran
deposit, seterusnya bekalan elektrik akan dapat dinikmati oleh pihak pembeli.
Menjadi tanggungjawab TNB memberikan bekalan berterusan dan perkhidmatan
terbaik.
MOHAMMAD MOKHTAR ALI
Pengurus Besar Negeri Johor,
Bahagian Pembahagian TNB. |